מתכננים לקנות נכס - כדאי שתקראו את המדריך שכתבנו • Raanana Estate
לפרטים חייגו עכשיו:052-4494913

מתכננים לקנות נכס – כדאי שתקראו את המדריך שכתבנו

על ידי ב בלוג הנדל"ן עם 0 Comments

רכישת נכס היא אחד הצעדים המשמעותיים ביותר שאדם או משפחה עוברים במהלך החיים. מדובר בתהליך לא פשוט ולא קצר שמעורבים בו כמה וכמה גורמים וגופים והכי חשוב – מעורב בו סכום עצום של כסף. זו הסיבה שחשוב מאד להקדיש לנושא לא מעט תשומת לב, לבחון היטב שלל אפשרויות המוצעות עבור מי שלווה את הכסף וכמובן לקבל ייעוץ רב שמותאם אישית לכל לקוח ולקוח. חשוב מאד לדעת כבר בשלבים הראשונים של התהליך שההתאמה האישית של דירה ושל דרך המימון קריטית מאד לתהליך כולו.

חשוב מאד לדעת שיש שלבים ברורים מאד לתהליך וחשוב לפעול על פי סדר מאד מסוים ומדויק. השלב הראשון הוא לבחור את הדירה שאותה כנראה רוצים לרכוש. בחירת הדירה תתבסס כמובן על האזור הגאוגרפי, על ההון העצמי שכבר קיים ברשותם של הרוכשים ועל הסכום שהם משערים שיוכלו לקחת כמשכנתא. כעת קל להבין שכבר בשלב הזה מומלץ לקבל ייעוץ והמלצות לפעולה מיועץ משכנתאות מקצועי שיוכל ללוות ולהנחות את התהליך כולו מתחילתו ועד לסופו.

מהם השלבים בתהליך רכישת נכס?

כאמור, השלב הראשון הוא בחירת הדירה. ברגע שיודעים איזה נכס רוצים לקנות ומה המחיר שלו – אפשר לעבור הלאה לשלבים הבאים:

  • זה הזמן לבחון לעומק את המקומות הכספיים שבזכותם אפשר יהיה לשלם עבור הנכס. חשוב לבחון חסכונות, פיקדונות או כל סכום כסף שקיים ברשותו של הלקוח או שאמור להגיע לידיו ואפשר יהיה לעשות בו שימוש.
  • פגישה עם נציגי בנקים וסניפים שונים – יש חשיבות עליונה לקבל הצעות למשכנתאות מכמה בנקים שונים ויתרה מכך – גם מסניפים שונים של אותו הבנק. המסלולים שיוצעו ללקוח יהיו שונים, התמהילים יהיו שונים ובסופו של דבר כל הצעה תתבטא במחיר כספי אחר ובסכום סופי אחר שישולם תמורת הנכס.
  • את ההחלטה באיזה מסלול לבחור חייבים לקחת תוך התייעצות עם יועץ משכנתא שכבר מכיר את אורח החיים הפיננסי של הלקוח שלו, מבין בעצמו ויכול להסביר ללקוח את ההשלכות וההשפעות של כל הצעה ויוכל לעשות שימוש במחשבוני משכנתא שונים כדי להמחיש ללקוח את אופן התשלום, קצב סילוק המשכנתא והסכום הסופי שישולם לבסוף.
  • רכישת פוליסות ביטוח חיים וביטוח המשכנתא – כפי שמחויב כל לוקח משכנתא על פי החוק על מנת שגם הבנק יהיה מוגן במקרה שבו, מכל סיבה שהיא – הלווה לא יוכל להמשיך ולהחזיר את התשלומים.
  • סיכום כל הפרטים, חתימה על כל המסמכים והעברת הבעלות על הנכס.

מי עוד לוקח חלק בתהליך?

כאמור – לא רק הלקוח, יועץ המשכנתא ונציגי בנק לוקחים חלק בתהליך. חשוב מאד שיהיה מעורב גם עורך דין שיפעל בנוגע להעברת הבעלות על הדירה, יוודא שאין עיקול או בעיה עם בעלות עליה ויפעל במידת הצורך מול מנהל מקרקעי ישראל. חשוב לדעת אל איזו חברת ביטוח לפנות על מנת לרכוש פוליסות ביטוח משכנתא וביטוח חיים ולעיתים התהליך יתחיל בעזרתו של יועץ נדל"ן מוסמך ומקצועי על מנת שיסייע במציאת הנכס המתאים ביותר לצרכים. כאשר בוחרים אנשי מקצוע שאפשר לסמוך עליהם ועומדים לצד הלקוח – הוא יודע שהוא ישיג את כל העסקאות הכדאיות ביותר ואלה שהכי מתאימות לו.

הסיבה העיקרית שללקוח לווה המשכנתא מומלץ וכדאי להקיף את עצמו באנשי מקצוע מכל התחומים הקשורים לעולם רכישת הנכסים היא כדי שהבנקים או הגופים אחרים לא ינצלו את התמימות ואת חוסר הידע שלו לטובתם, לכספים נוספים שישיגו ממנו או כדי שלא ינצלו לרעה את היתרון הגדול שיש להם עליו. כאשר ללקוח יהיה צמוד יועץ משכנתאות מנוסה, מיומן ומקצועי, כזה שמכיר את כל הסעיפים שצריך לוודא ומבין את המסמכים והמושגים – הלקוח יהיה הכי מוגן שאפשר ויקבל את התנאים שהכי מתאימים לו.

זו הדרך הנכונה ביותר להתייחס לנושא של רכישת נכס ולקיחת משכנתא – קבלת ייעוץ וסיוע ממי שמכיר את התחום ויידע מה לעשות בכל מצב ומקרה. בנושא זה כל מי שרוכש נכס עומד בפני עצמו ולעולם אי אפשר למצוא שני אנשים שהתנאים הכספיים שלהם זהים לגמרי. זו החשיבות של ההתאמה האישית של מסלול רכישה לכל אדם ואדם באופן נפרד.

 
יצירת קשר

לפרטים צור קשר

נשמח לעמוד לשרותך ולהציג לך נכסים נוספים באזור רעננה או לסייע לך במכירת הנכס שלך.

מוזמן ליצור איתנו קשר בטלפון או בהשארת פרטים בטופס

טלפון: 073-374-4514 raananaestate@gmail.com :מייל


דילוג לתוכן